Achtergrond

Serné Channel Marketing is opgericht door Ton Serné. Hij brengt 30 jaar ervaring in het opzetten, managen en optimaliseren van verkoopkanalen van hoogwaardige technische producten in de Business-to-Business markt met zich mee.
Tweetalig
Door zijn technische opleiding (HTS-werktuigbouw) èn zijn bedrijfskundige opleiding (Universiteit Nijenrode) spreekt Ton Serné niet alleen de taal van de technicus maar ook van de zakenman. Hierdoor is hij een bruggenbouwer tussen twee werelden die veelal niet zo makkelijk met elkaar communiceren.
Daarnaast maakt Serné Channel Marketing deel uit van een ruime kring van onafhankelijke consultants welke de scope van het aanbod verbreden. Denk hierbij aan disciplines zoals marketing (textwriting, art direction), human resources, personal coaching, internet marketing, leadgeneration en sales management.
Ervaring
Meegewerkt aan meerdere productintroducties voor Hewlett-Packard:
- Introductie in Europa van LaserJet en DeskJet printers voor HP.
Vanuit HP’s Europese hoofdkantoor drie jaar meegewerkt aan het opzetten en uitbouwen van het resellerkanaal. Al meteen werd in 1985 de #1 positie bereikt, en deze heeft HP 25 jaar niet meer afgestaan!
- Introductie van de eerste generaties HP SureStore Storage producten.
Deze lijn werd in Nederland al bij de introductie een doorslaand succes door het onmiddellijk innemen van de #1 positie.
- Introductie van de eerste generaties wide-format printers in Nederland.
Ook hier nam HP direct de #1 positie in.
Country management voor HP ProCurve networking in de Benelux.
- Met succes harde strijd geleverd tegen grote namen van gevestigde ordes.
Team van specialisten geformeerd en hoogwaardig resellerkanaal opgebouwd. Bij aanvang van deze functie nam ProCurve #11 positie in de markt in, in 2009 was dit een afgetekende #2.
Optimalisatie van marktaandeel van de marktleider in Europa in hulpmiddelen voor gehandicapten.
- Herstructurering van het resellerkanaal en daarbij behorende team van partner-accountmanagers.
Deze non-disclosed fabrikant heeft in de meeste landen een marktaandeel van ruim 40%, terwijl in slechts één land in Europa dit marktaandeel minder dan 5% was. Na analyse van de USP’s, het resellerkanaal en de daar spelende problematiek werd een strategisch plan geadviseerd. Een reorganisatie van het lokale verkoopteam en een veranderde aanpak van het salesproces is inmiddels in gang gezet.